Acco e-portaal

Reeds klant? Meld je met je login hieronder aan en krijg toegang tot Silverfin.

Hebt u van ons reeds inloggegevens ontvangen tot Silverfin, ons digitaal communicatie platform? Dan kan u vanaf nu rechtstreeks uw facturen inladen zonder dat u nog fysiek tot ons moet komen met uw boekhouding. Maar hoe werkt het juist en waar moet u op letten? We geven meer uitleg.

Stap 1. Scannen van papieren facturen naar een pdf versie


Bij ontvangst van een papieren factuur moet u het document eerst scannen en digitaal opslaan op uw computer. Belangrijk hierbij is dat u op een aantal zaken let:

1.      Kleur

Iedere factuur moet in kleur gescand worden en dus geen zwart-wit weergave.

2.      Aparte PDF

Iedere factuur wordt als aparte pdf gescand. Een pdf kan meerdere pagina’s van dezelfde factuur bevatten. Bijvoorbeeld een factuur van Telenet, belangrijk is dat hier elke pagina (in kleur) wordt gescand.

3.      Recto-verso

Elke pagina die deel uitmaakt van een factuur moet recto-verso gescand worden. De Telenet factuur die uit meerdere pagina’s bestaat moet dus recto-verso en in kleur gescand worden.

4.      Optimale resolutie van 300x300 dpi

Scanners werken met een scanresolutie nl. het aantal pixels dat per inch wordt gescand. Hoe hoger het aantal DPI (dots per inch), hoe nauwkeuriger de scan. Echter hoe meer DPI, hoe langer de scantijd. Daarom raden wij aan om de scanning van de documenten te laten gebeuren met een minimum (en tevens optimale) resolutie van 300x300 dpi. 

Stap 2. Opladen van de gescande facturen in Silverfin


Nadat u al uw facturen digitaal hebt gescand en opgeslagen logt u met uw gegevens in tot uw individueel account op Silverfin.

Hier kan u kan heel eenvoudig één of meerdere documenten opladen via de Pulse, dit is het startscherm dat u krijgt te zien nadat u bent ingelogd.

Facturen/documenten opladen doet u via deze knop rechts onderaan:

Silverfin 3

Hierna verschijnt volgend scherm:

Silverfin 2

Als u doorklikt op de groene knop ‘’Kies bestanden” kan u één of meerdere bestanden in één keer selecteren en uploaden. Nadien kan u deze toewijzen aan een van volgende categorieën:

Diversen        /          Verkoopfacturen      /          Aankoopfacturen

Wanneer u al uw facturen hebt toegewezen kan u zich afmelden, tot het moment u terug documenten hebt om via uw account op te laden.

Stap 3. OCR herkenning van de geüploade facturen


Na herkenning van de facturen worden deze doorgestuurd naar de respectievelijke digitale brievenbus van uw Exact administratie en staan deze voor ons klaar om te boeken/na te kijken.